IK P13 Comets cupin kilpasarjassa hopealle!
Julkaistu: 24.08.2020 00.00

IK P13 Comets cupin kilpasarjassa hopealle!

Viikonloppuna pelattiin Jyväskylässä perinteinen Comets cup. P13 pojat osallistuivat turnaukseen kahdella joukkueella. Musta pelasi kilpasarjassa ja punainen haasteessa. Turnaukseen lähtiessä tiedettiin jo, että taso tulisi olemaan kova, mutta samalla saataisiin hyvää tietoa missä joukkueemme menee ja kovia pelejä kummallekin joukkueelle.

Haastesarja:

Pelit alkoivat varhain lauantaina haastesarjan pelillä Lappeenrantalaista Pepoa vastaan. Pepon vähän hallitessa pääsimme hienosti iskemään vastaan Veeti Jänisojan siirtäessä meidät johtoon. Pelin edetessä vastustajan rutiini tuli esiin ja he pystyivät tekemään kaksi hienoa maalia joilla veivät 2-1 voiton.

Pelit haastesarjassa vain kovenivat tästä eteenpäin. Pojat kuitenkin taistelivat hienosti jokaisessa pelissä ja päät eivät painuneet missään vaiheessa. Viimeisessä pelissä poikien sitkeys sai lopulta palkinnon ja voitimme Tikka P07 jännittävien vaiheiden jälkeen 2-1. Tuloksena haasteen 9.s sija. Muut pelit:

Kpv Valkoinen – Ik punainen 5-2

Ik punainen – Säyri 0-3

Ik punainen – Komeetat valkoinen 0-8

Sijoitukset

1. KP-V

2. Komeetat/valkoinen

3. PetPet 07

4. KPV/Valkoinen

5. SäyRi

6. Kuopion Elo/P2007

7. FC Folk HK YJ

8. PEPO

9. IK/Punainen

10. Tikka/P07

Kilpasarja:

Kilpasarjassa avausvastustajaksi tuli Nokialta Nops. Peli oli tasaista vääntöä alkuhetkillä, pelin aaltoillessa päädystä päätyyn, mutta yhä paremmin saimme pelin haltuun ja painostus tuotti lopulta kaksi maalia ja voiton 2-0.

Alkulohkon toisessa pelissä vastaan asettui Espoolainen Lepa/keltainen. Hallitsimme peliä alusta asti luoden lukusia hyviä maalipaikkoja ja pelin voittajasta ei ollut epäselvää missään vaiheessa päättyen meidän 3-0 voittoon. Tällä voitolla varmistimme jo lohkosta jatkoon pääsyn. Illan viimeisessä pelissä pelin alkaessa vasta klo 20.10 emme enää saaneet parasta irti vaan Komeetat musta vei voiton toisen jakson kolmella maalilla. Lohkon kakkossija ja vastaan välierissä Espoon toinen joukkue Lepa vihreä, joka voitti oman lohkonsa puhtaalla pelillä.

Sunnuntain välierästä muodostui todellinen trilleripeli. Vastustaja meni johtoon 2-0 mutta poikien hieno taistelu tuotti takaa-ajon päätteeksi 2-2 tasapelin ja voittaja ratkaistiin rangaistuspotkukilpailulla.

Rankut päättyivät meidän hienoon voittoon Eetu Ojalan ottaessa kaksi hieno torjuntaa ja finaali kutsui.

Finaalissa vastaan astelivat uudestaan Komeetat musta, joka raivasi välierissä tieltä kovan Kpvn joukkueen. Finaalin lähdettäessä pojat päättivät, että nyt näytetään Komeetoille, joka koostui täysin heidän Pohjois-Liigaa pelaavista pojista. Pojat saivatkin todella kovalla prässipelillä täysin hyydytettyä komeettojen pelinrakentelun ja heille epätyypillisesti joutuivat avaamaan pitkillä, jotka pojat hienosti katkoivat. Komeettojen rutiini tuli kuitenkin esille ja käytännössä ainoasta paikastaan tekivät maalin, jolla voittivat 1-0. Hieno turnaus pojilta kovassa seurassa, jossa taakse jäi perinteikkäitä kovia seuroja.

Sijoitukset

1. Komeetat/musta
2. IK/Musta
3. LePa/Vihreä
4. KPV/Vihreä
5. NoPS
6. JJK-j
7. LePa/Keltainen
8. Fs Feeniks

Tästä poikien on hyvä jatkaa syksyn piirisarja peleihin:

P13 2.div pelit:

1.9 klo 18.00 laidunalue IK/musta – Sjk-08

10.9 klo 18.30 Norvallassa NorvallaFF

14.9 klo 18.00 laidunalue IK/musta – Vps 07/musta

P13 4.div pelit:

Pelipäiviä ei ole vielä tiedossa. Pelit löytyvät Ilmajoen kisailijoiden jopoxista heti kun pelipäivät varmistuvat.

Seuran uusimmat